Η εμπιστοσύνη είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές μίας επιχείρησης, ειδικά όταν πρόκειται για τη συλλογή και τη χρήση των προσωπικών δεδομένων. Καθώς οι καταναλωτές απαιτούν από τους οργανισμούς να λαμβάνουν περισσότερες προφυλάξεις κατά τον χειρισμό των προσωπικών τους δεδομένων, τα νομοθετικά όργανα υπακούν και όλο και περισσότεροι κανονισμοί για το απόρρητο των δεδομένων λαμβάνουν έγκριση και μπαίνουν σε εφαρμογή παγκοσμίως κάθε χρόνο. Το να προσεγγίζετε προληπτικά τη συμμόρφωση ή ακόμα καλύτερα, το να παραμείνετε μπροστά από τις ρυθμιστικές απαιτήσεις, είναι προς όφελος του οργανισμού σας ώστε να προωθήσετε και να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρηματικών ευκαιριών.
Στο συγκεκριμένο άρθρο διερευνώνται οι ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, το πως η αξιοποίηση των κανονισμών περί απορρήτου των δεδομένων ωφελεί τους οργανισμούς και τους καταναλωτές και ποια είναι τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει η επιχείρηση σας τόσο για την οικοδόμηση πρακτικών απορρήτου δεδομένων όσο και για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
Η δυσπιστία των καταναλωτών είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα
Οι καταναλωτές έχουν συνειδητοποιήσει την σπουδαιότητα των προσωπικών τους δεδομένων και ανησυχούν για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται και διαχειρίζονται τα προσωπικά τους δεδομένα. Τα ακόλουθα στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν την ανησυχία και τη δυσπιστία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των καταναλωτών:
- Το 87% των στελεχών πιστεύει ότι οι πελάτες εμπιστεύονται πολύ τις εταιρείες τους, ενώ μόνο το 30% περίπου τις εμπιστεύεται πραγματικά
- Το 86% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι το απόρρητο των δεδομένων τους αποτελεί αυξανόμενη ανησυχία
- Το 75% των στελεχών λέει ότι από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, αντιμετώπισαν δυσκολίες στο να οικοδομήσουν και να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη με τους πελάτες τους
- Το 71% των καταναλωτών λέει ότι είναι απίθανο να αγοράσει από μια εταιρεία αν αυτή η εταιρεία χάσει την εμπιστοσύνη του
- Το 40% των καταναλωτών δεν εμπιστεύεται τους οργανισμούς που υποστηρίζουν ότι χρησιμοποιούν τα δεδομένα τους με ηθικό τρόπο
- Το 30% των καταναλωτών δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα για κανένα λόγο
Μία πρόσφατη μελέτη της Salesforce ενίσχυσε και επικύρωσε αυτές τις ανησυχίες καθώς σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν ότι έχασαν την εμπιστοσύνη τους σε διάφορες μάρκες και επωνυμίες λόγω κακής χρήσης των προσωπικών πληροφοριών. Και μόλις κλονιστεί η εμπιστοσύνη, οι περισσότεροι από τους μισούς (55%) καταναλωτές λένε ότι ΔΕΝ θα πρόκειται να συνεργαστούν ΠΟΤΕ ξανά με την συγκεκριμένη επωνυμία.
Ακολουθήστε μια προληπτική προσέγγιση για τη συμμόρφωση σας με τους κανονισμούς απορρήτου
Η κακομεταχείριση και η κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να απαιτήσουν τη λήψη περισσότερων προφυλάξεων όσον αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, οδηγώντας στην εμφάνιση διαφορετικών και πολλών κανονισμών περί απορρήτου παγκοσμίως, όπως είναι για παράδειγμα οι GDPR και CCPA. Στην έρευνα Consumer Privacy Survey της Cisco επισημαίνεται ότι: «Οι καταναλωτές θέλουν διαφάνεια και έλεγχο όσον αφορά τις πρακτικές των εταιρικών/επιχειρηματικών δεδομένων -ένας αυξανόμενος αριθμός θα ενεργήσει, κινούμενος ακόμα και δικαστικά, για την προστασία των δεδομένων τους». Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι επιθυμίες των καταναλωτών σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων, ένα από τα καλύτερα πράγματα που θα μπορούσε να κάνει η εταιρεία σας είναι να αρχίσει να προστατεύει τα δεδομένα τους άμεσα, τώρα. Αυτή η προσέγγιση θα δείξει στους καταναλωτές ότι κατανοείτε τις ανησυχίες τους και ότι λαμβάνετε προληπτικά μέτρα για την προστασία των δεδομένων τους. Αντί να περιμένετε απλώς να τεθεί σε ισχύ ένας κανονισμός απορρήτου ή να πιαστείτε απροετοίμαστοι και να πρέπει να λάβετε μέτρα άμεσα επειδή το λέει ο νόμος, η λήψη έγκαιρων μέτρων θα στείλει στους πελάτες σας ένα σαφές μήνυμα σχετικά με τις προτεραιότητες και τις αξίες του οργανισμού σας.
Πως να βελτιώσετε την πρακτική απορρήτου των δεδομένων σας και να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη μεταξύ του οργανισμού σας και των καταναλωτών
Τώρα που προσδιορίσαμε πόσο επωφελές για τον οργανισμό σας είναι να ακολουθήσετε μία προληπτική προσέγγιση όσον αφορά την προστασία των δεδομένων των καταναλωτών, ας διερευνήσουμε και τον τρόπο εφαρμογής αυτής της στρατηγικής στον οργανισμό σας. Ένα άρθρο του Entrepreneur’s Organization for Inc. περιγράφει τρεις τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε τις πρακτικές προστασίας απορρήτου και να κερδίσετε ταυτόχρονα την εμπιστοσύνη των πελατών σχετικά με τα προσωπικά τους δεδομένα:
1.Χαρτογραφήστε τα δεδομένα σας
Η χαρτογράφηση των δεδομένων σας, γνωστή και ως δημιουργία ενός data inventory (απόθεμα δεδομένων), περιλαμβάνει την παρακολούθηση ενός αρχείου δεδομένων μέσω του συστήματός σας από το σημείο συλλογής έως τη διαγραφή. Η χαρτογράφηση δεδομένων μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία σας να κατανοήσει:
- Ποιοι τύποι πληροφοριών συλλέγονται ενεργά
- Ποια δεδομένα χρησιμοποιούνται πραγματικά
- Σε ποιους κοινοποιούνται οι πληροφορίες/δεδομένα και ποιος έχει πρόσβαση σε αυτές
- Που και πόσο καιρό αποθηκεύονται τα δεδομένα
- Που οι διαδικασίες σας αποκλίνουν από τις δηλωμένες πολιτικές
Πολλές εταιρείες πιστεύουν ότι γνωρίζουν ήδη αυτές τις πληροφορίες, αλλά οι περισσότερες επιχειρήσεις συλλέγουν περισσότερες πληροφορίες από όσες χρειάζονται, τις αποθηκεύουν για πολύ καιρό και έχουν ανεπαρκείς ελέγχους πρόσβασης αφήνοντας ευάλωτα τα δεδομένα στην κατάχρηση, στην κλοπή και γενικότερα στην έκθεση τους.
Η χαρτογράφηση δεδομένων σας παρέχει τις εμπειρικές πληροφορίες που χρειάζεστε για να αναγνωρίσετε και να αντιμετωπίσετε αυτά τα ζητήματα.
Η διαβάθμιση δεδομένων μπορεί να βοηθήσει στη χαρτογράφηση δεδομένων, προσδιορίζοντας και κατηγοριοποιώντας δεδομένα σε σύνολα, παρέχοντας σας μεγαλύτερη ορατότητα στα δεδομένα που έχετε και στην τοποθεσία που βρίσκονται. Εκτός από τις δυνατότητες labeling (επισήμανση) που παρέχει η διαβάθμιση δεδομένων, υπάρχουν modules παρακολούθησης και αναφοράς που παρέχουν στον οργανισμό σας περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ποιος έχει πρόσβαση σε ποια δεδομένα και πως τα μεταχειρίζεται ή τι κάνει με αυτά.
2.Καθορίστε τη στρατηγική και την πολιτική απορρήτου σας
Μια στρατηγική και πολιτική απορρήτου δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των προσωπικών δεδομένων των πελατών σας -των καταναλωτών γενικότερα- ασφαλή. Μόλις μάθετε πού βρίσκονται τα αδύνατα σημεία στις διαδικασίες σας, μπορείτε να ξεκινήσετε τη δημιουργία μιας νέας στρατηγικής απορρήτου που να είναι νομικά συμβατή και να προστατεύεται μελλοντικά (να είναι futureproof) έναντι των αλλαγών, είτε στους νόμους περί απορρήτου είτε στις βέλτιστες πρακτικές.
Οι θεμελιώδεις αρχές που πρέπει να αποτελούν μέρος οποιουδήποτε προγράμματος απορρήτου περιλαμβάνουν:
- Αναζητήστε πληροφορίες διαλειτουργικότητας από όλες τις ομάδες σας
- Μεγιστοποιήστε την αξία δεδομένων με ταυτόχρονη ελαχιστοποίηση του όγκου που συλλέγεται εστιάζοντας σε δεδομένα πρώτου μέρους (δεδομένα που συλλέγονται απευθείας από τους καταναλωτές, σε αντίθεση με μια εξωτερική πηγή, όπως μια λίστα επί πληρωμή)
- Καθιερώστε μία κουλτούρα προστασίας της ιδιωτικότητας μέσω της συνεχούς εκπαίδευσης των εργαζομένων
Είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργήσετε μια πολιτική απορρήτου, αφού οπλιστείτε με έναν ακριβή χάρτη δεδομένων και μια ισχυρή στρατηγική απορρήτου.
Μια καλή πολιτική απορρήτου περιγράφει με ακρίβεια πως η εταιρεία σας συλλέγει και επεξεργάζεται δεδομένα καταναλωτών, είναι σύντομη και κατανοητή (χωρίς νομική ορολογία) και είναι με σαφήνεια ορατή στην ιστοσελίδα σας.
Οι λύσεις διαβάθμισης δεδομένων επιτρέπουν στους χρήστες να προσθέτουν οπτικές ετικέτες στα δεδομένα που δημιουργούν, συλλέγουν και αποθηκεύουν, έτσι ώστε να μπορούν να ληφθούν ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης, προστασίας και κοινής χρήσης τους, τόσο εντός όσο και εκτός του οργανισμού σας. Η συμμετοχή των χρηστών σας στις στρατηγικές απορρήτου δεδομένων βοηθά στη δημιουργία μιας κουλτούρας απορρήτου, καθώς μαθαίνουν και κατανοούν την αξία των δεδομένων που διαχειρίζονται ενώ παράλληλα διασφαλίζετε ότι ακολουθούνται οι προκαθορισμένες στρατηγικές και πολιτικές απορρήτου.
3.Καυχηθείτε για αυτό
Σχεδόν το 76% των εταιρειών που επενδύουν σε ένα ισχυρό πρόγραμμα απορρήτου βλέπουν αυξημένη πίστη και εμπιστοσύνη από τους πελάτες τους. Παρόλα αυτά, ακόμη και το καλύτερο στον κόσμο πρόγραμμα απορρήτου να έχετε, δεν πρόκειται να σας βοηθήσει αν οι πελάτες σας δεν το γνωρίζουν.
Η προώθηση και η διαφήμιση της δέσμευσης της επιχείρησής σας στην ιδιωτικότητα και το απόρρητο είναι εξίσου απαραίτητη για την οικοδόμηση ψηφιακής εμπιστοσύνης με εκείνη για την οικοδόμηση του προγράμματος απορρήτου σας. Αντί να αντιμετωπίζετε την προστασία του απορρήτου ως κέντρο κόστους, ενσωματώστε τη δέσμευσή σας σε όλα τα μηνύματά σας μέχρι να γίνει βασικό μέρος της φήμης της επωνυμίας σας.
Με τη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και την αύξηση των κανονισμών παγκοσμίως για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων, για τους οργανισμούς είναι σημαντικότερο από ποτέ να γνωρίζουν ποια δεδομένα διαθέτουν, που βρίσκονται και πως χρησιμοποιούνται.
Η Gartner εκτιμά ότι μέχρι το τέλος του 2023, οι σύγχρονοι νόμοι περί απορρήτου θα καλύπτουν τα προσωπικά δεδομένα του 75% του παγκόσμιου πληθυσμού, οπότε γιατί να μην ασπαστείτε αυτήν την τάση των κανονισμών περί απορρήτου προς όφελος τόσο του οργανισμού σας όσο και των καταναλωτών σας;
Μάθετε περισσότερα σχετικά με το πως οι λύσεις διαβάθμισης δεδομένων της Fortra μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό σας να οικοδομήσει εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές σας, προγραμματίζοντας μία δωρεάν επίδειξη σήμερα.
Πηγή: Boldon James