ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Cyber Security Elements by NSS

Fortra. Τι να αναζητήσετε σε μία λύση διαχείρισης ευπαθειών

Μια από τις πιο θεμελιώδεις –και που συχνά παραβλέπεται ή αγνοείται- διαδικασίες για τη δημιουργία μίας στάσης κυβερνοασφάλειας πληροφοριακής υποδομής που είναι ισχυρή είναι η διαχείριση ευπαθειών (VM, Vulnerability Management). Η διαχείριση ευπαθειών είναι κάτι πολύ περισσότερο από την απλή εκτέλεση μιας σάρωσης για τον εντοπισμό ευπαθειών- βρίσκεται στον πυρήνα όλων των επιπέδων που συνθέτουν αυτό που ονομάζουμε «ανθεκτική κυβερνοασφάλεια».

Είτε διαθέτει μία απλή πληροφοριακή υποδομή, είτε αποτελείται από χιλιάδες, παγκοσμίως κατανεμημένα τερματικά, μία λύση διαχείρισης ευπαθειών είναι απαραίτητη για τον οργανισμό σας. Και μετά τα δίκτυα να γίνονται ολοένα και περισσότερο δυναμικά και περίπλοκα, ο εντοπισμός, η αξιολόγηση και ο αποκατάσταση τυχών ευπαθειών και τρωτών σημείων σε τακτική βάση είναι κρίσιμης σημασίας.  

Τι είναι η επιχειρησιακού επιπέδου διαχείριση ευπαθειών;

Οι βασικές και τυπικές λύσεις σάρωσης για ευπάθειες μπορεί να εντοπίζουν απειλές, συχνά ωστόσο δεν διαθέτουν την απαραίτητη νοημοσύνη για να σας βοηθήσουν να δράσετε αναλόγως. Οι καλύτερες λύσεις διαχείρισης ευπαθειών εντοπίζουν, αξιολογούν, αναφέρουν και προτεραιοποιούν σε τακτική βάση τις ευπάθειες των συστημάτων δικτύου και του λογισμικού σε δυναμικά περιβάλλοντα. 

Ανεξάρτητα από το πόσο απλό ή εξελιγμένο είναι το περιβάλλον πληροφορικής σας, το να έχετε πλήρη εικόνα των ευπαθειών σε ολόκληρο το δίκτυό σας μέσω μίας ενιαίας κονσόλας είναι ζωτικής σημασίας. Ένα επιχειρησιακής κλάσης σύστημα vulnerability management έχει την ευελιξία να διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία στις εγκαταστάσεις, στο αποθηκευτικό νέφος ή σε υβριδικά συστήματα και θα παρέχει όχι μόνο δεδομένα, αλλά και το σχετικό πλαίσιο, ώστε η ομάδα πληροφορικής σας να μπορεί να επικεντρωθεί σε όλα όσα έχουν πραγματικά σημασία για τον οργανισμό. 

Τα προγράμματα διαχείρισης ευπαθειών για επιχειρήσεις περιλαμβάνουν:

  • Σάρωση τοπικών συστημάτων καθώς και ολόκληρου του εταιρικού δικτύου παγκοσμίως
  • Τμηματοποίηση αναφορών σε διαφορετικές τοποθεσίες, συγκεκριμένες ομάδες IT και τμήματα
  • Συσχέτιση δεδομένων ευπαθειών σε δυναμικά περιουσιακά στοιχεία
  • Απρόσκοπτη ενσωμάτωση με άλλα επιχειρησιακής κλάσης εργαλεία πληροφορικής και κυβερνοασφάλειας
  • Δημιουργία υψηλής αποδοτικότητας χάρη στην απλότητα της εφαρμογής/ εγκατάστασης, της εκμάθησης και της συντήρησης 

Γιατί είναι απαραίτητη μία λύση διαχείρισης ευπαθειών βάσει επικινδυνότητας

Όλα τα περιβάλλοντα πληροφορικής έχουν τρωτά σημεία και ευπάθειες, ωστόσο δεν ενέχουν όλα και όλες τον ίδιο κίνδυνο. Όταν πρόκειται για τη διαχείριση τους, απαιτείται μία λύση που όχι μόνο μπορεί να σας πει αν ένας συναγερμός ή ειδοποίηση ασφαλείας αποτελεί πραγματικά απειλή ή όχι, αλλά επιπλέον μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε και το επίπεδο επικινδυνότητας ειδικά για το δικό σας δίκτυο.  

Μια λύση βάσει επικινδυνότητας θα σας βοηθήσει να χρησιμοποιήσετε τους τρεις πυλώνες της ασφάλειας πληροφοριών: εμπιστευτικότητα, ακεραιότητα και διαθεσιμότητα (η τριάδα της CIA). Μία τέτοιου τύπου λύση αξιολογεί τις ευπάθειες χρησιμοποιώντας πληροφορίες που σχετίζονται με πραγματικές απειλές και λαμβάνει υπόψη κατά πόσο μία ευπάθεια μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο εκμετάλλευσης. 

Επαγγελματική συμβουλή: Αναζητήστε μια λύση που συνδυάζει αυτή τη νοημοσύνη με τη δραστηριότητα πραγματικών απειλών και τις βαθμολογίες επικινδυνότητας/σοβαρότητας βάσει κλαδικών προτύπων για την ιεράρχηση των ευπαθειών.  

Άλλες λειτουργίες που πρέπει να εξετάσετε

Η κατανόηση της ανάγκης για ένα επιχειρησιακού επιπέδου εργαλείο VM που λειτουργεί βάσει της επικινδυνότητας είναι το πρώτο βήμα. Αλλά τι πρέπει να αναζητήσετε για να επιλέξετε τη σωστή πλατφόρμα; 

Περιβάλλον χρήσης της πλατφόρμας

Καθώς τα τμήματα πληροφορικής αντιμετωπίζουν αποχωρήσεις και ελλείψεις προσωπικού, δεν έχετε την πολυτέλεια να χάσετε χρόνο για να ξεκινήσετε να μαθαίνετε ή να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε ένα περίπλοκο, μη διαισθητικό εργαλείο. Αν και οι σαρώσεις μπορούν να αυτοματοποιηθούν, δεν μπορούν να αυτοματοποιηθούν όλες οι επιδιορθώσεις. Οι τεχνικοί εξακολουθούν να χρειάζεται να αλληλοεπιδρούν με τη λύση VM σας για να αντιμετωπίσουν τις ευπάθειες. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που χρειάζεστε ένα έτοιμο, διαισθητικό περιβάλλον εργασίας. 

Ιστορικά δεδομένα

Ένα καλό σύστημα θα παρέχει επίσης πολλά περισσότερα από το να σας δείξει την τρέχουσα κατάσταση του δικτύου σας. Για παράδειγμα, τα ιστορικά δεδομένα δεν είναι διαθέσιμα σε πολλά εργαλεία διαχείρισης ευπαθειών που βρίσκονται στην αγορά. Τα ιστορικά δεδομένα δείχνουν ποια περιουσιακά στοιχεία ήταν ευάλωτα, για πόσο χρονικό διάστημα και τι ενέργειες έγινα για την αντιμετώπισή των ευπαθών δεδομένων.  

Αυτοματοποιημένη και κατά παραγγελία σάρωση 

Σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές, οι σαρώσεις VM πρέπει να εκτελούνται τουλάχιστον κάθε μήνα ή κάθε φορά που υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα. Μερικές φορές έχει νόημα να τις αυτοματοποιείτε. Άλλες φορές, χρειάζεστε τη δυνατότητα σάρωσης κατ’ απαίτηση για να επικυρώσετε ζητήματα που έχουν αντιμετωπιστεί ή για να αποδείξετε πόσο καιρό υπήρχαν ευπάθειες στο σύστημα, να παρακολουθήσετε KPIs κ.ά. 

Ακρίβεια και συσχέτιση περιουσιακών στοιχείων 

Τα αποτελέσματα της σάρωσης πρέπει να είναι ακριβή και αξιοποιήσιμα. Οι λύσεις διαχείρισης των ευπαθειών επιχειρησιακής κλάσης (Enterprise VM) μπορούν να φιλτράρουν τα αποτελέσματα, μειώνοντας τα ψευδώς θετικά που θα μπορούσαν σε διαφορετική περίπτωση να σπαταλήσουν τον χρόνο της ομάδας σας. Τέτοια επιχειρησιακού επιπέδου συστήματα διαχείρισης ευπαθειών διασφαλίζουν ακριβή εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων, ακόμη και όταν αλλάζουν οι διευθύνσεις IP ή οι διαμορφώσεις τους. Αναζητήστε ενσωματωμένη συσχέτιση περιουσιακών στοιχείων που εξασφαλίζει συνεπή ορατότητα. 

Διαχείριση δεδομένων 

Η λύση διαχείρισης ευπαθειών που χρησιμοποιείτε θα πρέπει να σας επιτρέπει να υποβάλλετε ερωτήματα σχετικά με όλα τα σαρωμένα περιουσιακά στοιχεία σας, να βλέπετε ποιες συσκευές δεν έχουν σαρωθεί κατά μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο, συσκευές στις οποίες έχουν γίνει απόπειρες επιδιόρθωσης και πολλά άλλα. Αν και ορισμένα συστήματα απαιτούν να συγκεντρώσετε δεδομένα από διάφορες αναφορές και να αναζητήσετε τρόπο να δημιουργήσετε ένα υπολογιστικό φύλλο για να συγκεντρώσετε όλα τα δεδομένα, μία λύση επιχειρησιακής κλάσης θα σας επιτρέπει να επισημάνετε και να ταξινομήσετε συσκευές, όπως και αναφορές, για να είστε σε θέση να αναζητάτε και να βρίσκετε ακριβώς τα αποτελέσματα που χρειάζεστε κάθε φορά.  

API 

Τα συστήματα διαχείρισης ευπαθειών που υποστηρίζουν ενσωμάτωση API μπορούν να αποτελέσουν ένα απρόσκοπτο τμήμα της ευρύτερης στοίβας ασφαλείας σας. Τα δεδομένα VM μπορούν να βοηθήσουν στον εμπλουτισμό των SIEM, SOAR, NAC και άλλων συστημάτων. Η ενσωμάτωση με ticketing μπορεί να επιτρέψει σε έναν διαχειριστή να εφαρμόσει ένα φίλτρο ώστε ευπάθειες που πληρούν ορισμένα κριτήρια να αναθέτονται αυτόματα σε έναν συγκεκριμένο τεχνικό για να τις επιδιορθώσει και στη συνέχεια να τις παρακολουθήσει με αυτοματοποιημένες δραστηριότητες επικύρωσης.  

Πηγή: Fortra