Για να διασφαλίσετε ότι οι υπάλληλοί σας χρησιμοποιούν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, να απλοποιήσετε τις διαδικασίες ένταξης και αποχώρησης, να εξασφαλίσετε ότι τα εταιρικά αρχεία διαμοιράζονται με ασφάλεια, να αποφύγετε τις πιθανές οικονομικές απώλειες σε περίπτωση κυβερνοεπίθεσης και να βελτιώσετε την παραγωγικότητα των υπαλλήλων σας τότε η μικρή επιχείρηση σας χρειάζεται μία εφαρμογή διαχείρισης κωδικών πρόσβασης. Ένας επιχειρησιακής κλάσης διαχειριστής κωδικών πρόσβασης επιτρέπει τόσο σε εσάς όσο και στους υπαλλήλους σας να αποθηκεύετε και να προστατεύετε όλους τους κωδικούς πρόσβασης σας, με κάθε υπάλληλο να έχει το δικό του ψηφιακό θησαυροφυλάκιο.
Συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω για να μάθετε τα πέντε σημαντικότερα οφέλη από τη χρήση ενός διαχειριστή κωδικών πρόσβασης για τη μικρή επιχείρησή σας και ποια είναι τα χαρακτηριστικά και οι δυνατότητες που πρέπει να αναζητήσετε σε έναν διαχειριστή κωδικών πρόσβασης για να είναι αποτελεσματικός.
1.Διασφαλίζει ότι κάθε εργαζόμενος χρησιμοποιεί ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης
Όταν η επιχείρησή σας χρησιμοποιεί κάποιον διαχειριστή κωδικών πρόσβασης, απλοποιείται η διαδικασία επιβολής ισχυρών πολιτικών ασφαλείας όσον αφορά τους κωδικούς πρόσβασης για όλους τους υπαλλήλους σας. Μπορείτε να ορίσετε ένα ελάχιστο μήκος κωδικού πρόσβασης και να απαιτήσετε από όλους τους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA) στους λογαριασμούς που σχετίζονται με την επιχείρησή σας για πρόσθετη ασφάλεια. Ένας διαχειριστής κωδικών πρόσβασης μπορεί επίσης να εντοπίσει τους αδύναμους ή επαναχρησιμοποιούμενους κωδικούς πρόσβασης, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει τους υπαλλήλους σας να καθορίσουν ποιοι κωδικοί πρόσβασης είναι απαραίτητο να αλλάξουν. Με πλήρη ορατότητα στις πρακτικές των κωδικών πρόσβασης των εργαζομένων, ένας διαχειριστής κωδικών πρόσβασης καθιστά εύκολη την επιβολή της χρήσης ισχυρών κωδικών πρόσβασης στο εταιρικό περιβάλλον.
2.Απλοποιεί την ένταξη και την αποχώρηση των εργαζομένων
Η μικρή επιχείρησή σας χρειάζεται έναν βολικό τρόπο για την ένταξη και την αποχώρηση των υπαλλήλων, και η ύπαρξη ενός διαχειριστή κωδικών πρόσβασης μπορεί να απλοποιήσει αυτές τις κουραστικές διαδικασίες. Ένας διαχειριστής κωδικών πρόσβασης μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά με τις διαδικασίες onboarding και offboarding παρέχοντας σας τη δυνατότητα να μοιράζεστε με ασφάλεια τους κωδικούς πρόσβασης όταν ένας υπάλληλος προσλαμβάνεται και να τους αλλάζετε γρήγορα όταν ένας υπάλληλος αποχωρεί από την εταιρεία. Όσον αφορά το onboarding συγκεκριμένα, καθώς ο διαχειριστής κωδικών πρόσβασης αποθηκεύει και οργανώνει βολικά τα διαπιστευτήρια σύνδεσης ενός υπαλλήλου με βάση τον ρόλο του, το αποτέλεσμα είναι να σας παίρνει λιγότερο χρόνο για να ρυθμίσετε τους λογαριασμούς ενός νέου υπαλλήλου. Σε περίπτωση αποχώρησης, ο διαχειριστής κωδικών πρόσβασης επιτρέπει την διακοπή της πρόσβαση του πρώην υπαλλήλου σε όλα τα συστήματα και την γρήγορη αλλαγή των κωδικών πρόσβασης ώστε να μην είναι δυνατόν να τεθούν σε κίνδυνο εταιρικά δεδομένα. Οι περισσότεροι διαχειριστές κωδικών πρόσβασης υποστηρίζουν επίσης αυτόματο provisioning και de-provisioning στην περίπτωση που ενσωματώνονται με τον πάροχο ταυτοτήτων σας.
3.Επιτρέπει την ασφαλή κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης και αρχείων
Για να μειωθεί σημαντικά ο κίνδυνος παραβίασης δεδομένων, εσείς και οι υπάλληλοί σας πρέπει να μπορείτε να μοιράζεστε με ασφάλεια κωδικούς πρόσβασης και αρχεία εντός της μικρής επιχείρησής σας. Οι κωδικοί πρόσβασης και τα αρχεία που διαμοιράζονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν είναι κρυπτογραφημένα, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υποκλαπούν από έναν κυβερνοεγκληματία (ειδικά στην περίπτωση που δεν χρησιμοποιείτε κάποια εξειδικευμένη λύση ασφάλειας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου). Ακόμα χειρότερο από τον διαμοιρασμό και την κοινή χρήση σημαντικών δεδομένων και πληροφοριών μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι η καταγραφή κωδικών πρόσβασης σε κάποιο μπλοκ αυτοκόλλητων σημειώσεων ή σε κάποιο χαρτί που θα μπορούσε εύκολα να πάρει ο οποιοσδήποτε και να το χρησιμοποιήσει για να θέσει σε κίνδυνο τα δεδομένα της επιχείρησης σας. Η χρήση ενός διαχειριστή κωδικών πρόσβασης για την κοινή χρήση σημαντικών κωδικών πρόσβασης και αρχείων διατηρεί τα εμπιστευτικά δεδομένα της επιχείρησής σας ασφαλή και διασφαλίζει ότι πάντα αποστέλλονται στον σωστό παραλήπτη.
4.Εξοικονομεί χρήματα μακροπρόθεσμα
Ένας διαχειριστής κωδικών πρόσβασης μπορεί να βοηθήσει μακροπρόθεσμα τη μικρή επιχείρησή σας να εξοικονομήσει χρήματα σε περίπτωση κάποιας κυβερνοεπίθεσης. Αν για παράδειγμα δεν γίνεται χρήση κάποιας εφαρμογής διαχείρισης κωδικών πρόσβασης και η επιχείρηση σας δεχτεί κάποια κυβερνοεπίθεση που είχε ως αποτέλεσμα μία παραβίαση δεδομένων εξαιτίας της χρήσης αδύναμων κωδικών πρόσβασης, τότε ενδέχεται να αναγκαστεί να τερματίσει τη λειτουργία της προσωρινά ή να κλείσει οριστικώς εξαιτίας των εξοντωτικών αποζημιώσεων και προστίμων. Χώρια ότι η φήμη της επιχείρησης σας θα μπορούσε να υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά. Σύμφωνα με την έκθεση Data Breach Investigations Report 2024 της Verizon, το 68% των παραβιάσεων δεδομένων οφείλεται είτε επειδή ένας υπάλληλος σας έκανε κάποιο λάθος είτε επειδή έπεσε θύμα μίας απάτης ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing). Θα σας κόστιζε πολύ λιγότερο να επενδύσετε σε έναν διαχειριστή κωδικών πρόσβασης για την προστασία των οικονομικών σας πληροφοριών, των δεδομένων των πελατών σας και άλλων διαδικτυακών λογαριασμών, παρά να διακινδυνεύσετε να μην μπορείτε να ανακάμψετε μετά από μια κυβερνοεπίθεση.
5.Βελτιώνει την παραγωγικότητα των εργαζομένων
Με έναν διαχειριστή κωδικών πρόσβασης, οι υπάλληλοί σας μπορούν να είναι πιο παραγωγικοί, αφού δεν θα χρειάζεται να θυμούνται από μόνοι τους τους κωδικούς πρόσβασης ή να ξοδεύουν χρόνο για την επαναφορά τους. Ο μόνος κωδικός πρόσβασης που χρειάζεται να θυμούνται είναι ο κύριος κωδικός πρόσβασης, ο οποίος λειτουργεί ως κλειδί για την είσοδο στο θησαυροφυλάκιό τους. Επιπλέον, δεδομένου ότι οι διαχειριστές κωδικών πρόσβασης βοηθούν στη δημιουργία ισχυρών κωδικών πρόσβασης μέσω της ενσωματωμένης γεννήτριας, οι υπάλληλοι σας εξοικονομούν χρόνο επειδή δεν χρειάζεται να τους δημιουργούν από μόνοι τους.
Με το Keeper®, υπάρχει επιπλέον και μια λειτουργία που ονομάζεται KeeperFill, η οποία σας συνδέει αυτόματα σε οποιαδήποτε συσκευή, πρόγραμμα Διαδικτυακής περιήγησης ή λειτουργικό σύστημα, εφόσον έχετε κατεβάσει την εφαρμογή ή την σχετική επέκταση του προγράμματος περιήγησης. Η ύπαρξη αυτού του χαρακτηριστικού για τη διαχείριση κωδικών πρόσβασης της επιχείρησής σας επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο να συνδέεται στους λογαριασμούς του χωρίς να απαιτούνται ρυθμίσεις σε κάποια διαφορετική συσκευή, πρόγραμμα περιήγησης ιστού ή λειτουργικό σύστημα για την εργασία του.
Πηγή: Keeper