Όπως επισήμανε πρόσφατα ο Shep Hyken, ειδικός στον τομέα εξυπηρέτησης πελατών και Chief Amazement Officer (CAO) της Shepard Presentations, η εξατομίκευση συνεχίζει να γίνεται πιο προσωπική στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών. Οι προσωπικές πληροφορίες (PI) είναι το μέλλον της επιχείρησης, καθώς παρέχει στους πελάτες μια προσαρμοσμένη εμπειρία και βοηθά τις επιχειρήσεις να πουλήσουν περισσότερο.
Αυτό ωστόσο σημαίνει επίσης, ότι οι εταιρείες θα πρέπει να «εναρμονιστούν» με το κύμα υπεράσπισης των δικαιωμάτων των καταναλωτών και να συμμορφωθούν με τουλάχιστον έναν κανονισμό για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, όπως είναι ο California Consumer Privacy Act (CCPA), ο Ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), ο ομοσπονδιακός νόμος προστασίας της ιδιωτικής ζωής των Ηνωμένων Πολιτειών, Data Care Act και ούτω καθεξής.
Κάποιος μπορεί να αντιμετωπίζει την νομοθεσία περί απορρήτου, με τις αυστηρές απαιτήσεις και τις τεράστιες κυρώσεις, ως μεγάλο εμπόδιο για τις επιχειρήσεις, αλλά κάποιοι άλλοι το αντιλαμβάνονται ως έναν τεράστιο καταλύτη για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Παρακάτω, θα βρείτε πέντε τρόποι που οι κανονισμοί και οι νόμοι προστασίας της ιδιωτικής ζωής μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της επιχείρησής σας.
1. Βελτιστοποιήστε τις επιχειρηματικές διαδικασίες
Οι κανονισμοί προστασίας προσωπικών δεδομένων επιτρέπουν την μεγαλύτερη διαφάνεια γύρω από τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία σας. Για παράδειγμα, το CCPA απαιτεί από τις επιχειρήσεις να αποκαλύπτουν τις “κατηγορίες και συγκεκριμένα προσωπικά στοιχεία που έχει συλλέξει η επιχείρηση” σχετικά με αυτά. Αν και όλοι οι νόμοι περί απορρήτου δεν απαιτούν να ενημερώσετε ρητά τους πελάτες σχετικά με αυτές τις πληροφορίες, οι εταιρείες πρέπει να ελέγξουν διεξοδικά τα δεδομένα να θέλουν να κατανοήσουν το είδος των πληροφοριών που αποθηκεύουν και γιατί.
Αυτή είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να αναρωτηθείτε γιατί συλλέγετε αυτά τα δεδομένα, αν τα χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά και πως μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τη χρήση τους. Αυτή η βαθύτερη κατανόηση της ροής δεδομένων θα προσφέρει μεγαλύτερη ορατότητα στις επιχειρηματικές σας διαδικασίες και θα βοηθήσει στη βελτιστοποίησή τους ή θα βρει νέους τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων που συλλέγονται (π.χ. παρέχοντας επιπλέον εξατομικευμένες εμπειρίες).
2. Βελτιώστε τη διαχείριση δεδομένων και επιτύχετε οικονομική αποδοτικότητα
Μια άλλη ερώτηση που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας μετά τον έλεγχο των δεδομένων είναι αν χρειάζεστε πραγματικά όλα αυτά τα δεδομένα. Πιθανότατα, δεν τα χρειάζεστε όλα. Έτσι, η συνεχής επιθεώρηση για λόγους συμμόρφωσης θα επιτρέψει στην επιχείρησή σας να «ξεφορτωθεί» άχρηστα δεδομένα, όπως περιττά, παρωχημένα και ασήμαντα αρχεία, τα οποία δεν έχουν κάποια απόδοση επένδυσης για την επιχείρησή σας.
Με τον καθαρισμό των αποθηκευτικών χώρων σας, μπορείτε να μειώσετε τις δαπάνες επεξεργασίας και αποθήκευσης δεδομένων, να λάβετε πιο προβλέψιμους λογαριασμούς αν αποθηκεύετε δεδομένα στο σύννεφο και μπορείτε να κατανέμετε με περισσότερο σύνεση τον προϋπολογισμό και τους πόρους σας.
3. Δημιουργήστε μια παγκόσμια βάση γνώσεων για τους εργαζομένους σας
Οι νόμοι περί ιδιωτικού απορρήτου παρέχουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να ελέγχουν τα δεδομένα που τον αφορούν στην επιχείρηση σας, όπως το δικαίωμα της διαγραφής τους μέσω του CCPA ή το δικαίωμα στην λήθη μέσω του GDPR, το δικαίωμα πρόσβασης και τροποποίησης δεδομένων κ.ο.κ. Για να χειριστείτε αυτά τα αιτήματα, θα πρέπει να βελτιώσετε τη δυνατότητα εύρεσης των συγκεκριμένων δεδομένων (δηλ. θα πρέπει να αναδιοργανώσετε της αποθήκες δεδομένων, και να τα ταξινομήσετε, να τα καταστήσετε ευρετηριασμένα σε παγκόσμιο επίπεδο και ευκόλως αναζητήσιμα).
Είναι δύσκολο να επιτευχθεί αυτό χωρίς να επενδύσετε όμως σε πρόσθετες τεχνολογίες, όπως στην ταξινόμηση δεδομένων και σε επιχειρησιακής κλάσης λογισμικό αναζήτησης. Αλλά δεν θα ήταν οικονομικά αποδοτικό να ξοδέψετε το X χρηματικό ποσό καθώς και ανθρώπινους πόρους για την εγκατάσταση/ ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών μόνο για να ικανοποιήσετε περιστασιακά αιτήματα των υποκειμένων των δεδομένων. Κάτι τέτοιο θα ήταν σαν να αγοράζατε μια Porsche μόνο για να πηγαίνετε τα παιδιά σας στο σχολείο στο επόμενο οικοδομικό τετράγωνο.
Αντ ‘αυτού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιες πρόσθετες δυνατότητες για την αναδιοργάνωση και την ταξινόμηση των δεδομένων που έχετε ή τουλάχιστον εκείνων των εργαζομένων της επιχείρησης που μπορεί να χρειάζονται – και όχι μόνο των δεδομένων των καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία σας θα βελτιώσει την εταιρική της μνήμη. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θα είναι αποτελεσματικότεροι ενώ εργάζονται με προσβάσιμα, πλήρη και αναζητήσιμα δεδομένα, δεν θα χάνουν επιχειρηματικές ευκαιρίες και θα συνεχίσουν να συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της εταιρείας.
4. Αποκτήστε την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη του κοινού
Για να επωφεληθείτε πραγματικά από τη νομοθεσία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, είναι σημαντικό να αναβαθμιστείτε και να αναλάβετε οικειοθελώς επιπλέον ευθύνες διευρύνοντας τις απαιτήσεις ιδιωτικότητας σε όλους τους πελάτες σας, όχι μόνο σε εκείνους που προστατεύονται από την νομοθεσία CCPA (καταναλωτές της Καλιφόρνιας), τον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR ή άλλο πρότυπο. Ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των πελατών για την προστασία προσωπικών δεδομένων σε παγκόσμιο επίπεδο, η επιχείρησή σας θα καταφέρει να δημιουργήσει έναν ισχυρότερο δεσμό μεταξύ της μάρκας σας και των πελατών σας.
Αυτό μάλιστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέρος της τοποθέτησης σας, που θα σας δώσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις και θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από το πλήθος. Μπορείτε να αποδείξετε στους πελάτες σας, ότι η επιχείρησή σας απομακρύνθηκε από τα ενοχλητικά επίσημα checkboxes και τις ειδοποιήσεις cookies, αλλά αντ ‘αυτού, μπορείτε καλύτερα να τους δείξετε ότι είστε πρόθυμοι να τους παρέχετε μια ξεκάθαρη δήλωση πολιτικής απορρήτου, και να τους εξηγήσετε ότι όλοι οι πελάτες σας μπορούν να επωφεληθούν αν σας εμπιστευτούν με τα προσωπικά δεδομένα τους ενώ επιπλέον μπορείτε να τους δείξετε και ποια μέτρα έχει λάβει η εταιρεία σας για να τα διασφαλίσει και να τα προστατεύσει.
Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης του ζητήματος της ιδιωτικότητας των δεδομένων είναι να είμαστε ειλικρινείς και απλοί σχετικά με αυτό. Όταν οι άνθρωποι γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικοί για την ιδιωτικότητα τους, αυτή η στάση είναι η καλύτερη.
5. Αναβαθμίστε τη στρατηγική ασφάλειας σας
Το κόστος των παραβιάσεων δεδομένων και της διακοπής της λειτουργίας των επιχειρήσεων λόγω κλοπής ή απώλειας κρίσιμης σημασίας δεδομένων συνεχίζει να αυξάνεται. Έτσι, ένα άλλο πλεονέκτημα της νομοθεσίας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής ενθαρρύνει τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τις πολιτικές ασφάλειας τους.
Πράγματι, είναι σχεδόν αδύνατο να προστατεύονται μόνο τα ρυθμιζόμενα δεδομένα και να μένει εκτός η υπόλοιπη υποδομή της πληροφορικής σας. Ως εκ τούτου, η επιχείρησή σας θα πρέπει να καθιερώσει αυστηρότερους ελέγχους της δραστηριότητας σε ολόκληρο το περιβάλλον πληροφορικής, να εκκινήσει τις σωστές ροές εργασίας προστασίας δεδομένων και να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους στην πληροφορική. Μακροπρόθεσμα, αυτό θα σας βοηθήσει να επενδύσετε περισσότερους πόρους στην ασφάλεια και να μειώσετε τον κίνδυνο σοβαρών περιστατικών ασφάλειας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η επίτευξη της τήρησης των νόμων περί της προστασίας της ιδιωτικότητας των δεδομένων είναι αγχωτική και απαιτητική σε πόρους και πολλές εταιρείες θα πέσουν στην παγίδα μίας τυπικής προσέγγισης. Εσείς ωστόσο φροντίστε να μην είστε κοντόφθαλμοι. Η τήρηση των προτύπων προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι κάτι παραπάνω από ένα «τικ» σε κάποιο checkbox – είναι ένας τρόπος για να ενισχύσετε σημαντικά την επιχείρησή σας, να παραμείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό και να καλύψετε την παγκόσμια ζήτηση για επιχειρηματική συνείδηση και σεβασμό στην ιδιωτική ζωή του ανθρώπου.
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο, εδώ.